Skip to content
mugmetdegoudentand

De Moed

1998

Uitgangspunt voor de voorstelling was de documentaire 'Painted babies', waarin drie vier-jarige meisjes en hun ouders gevolgd worden bij de voorbereiding en de deelname aan een (mini)missverkiezing.

Beeldmateriaal hieruit wordt, in bewerkte vorm, op een groot scherm in de voorstelling getoond. We wilden onderzoeken hoe je als volwassene onschuldig en onbevangen in het leven kunt staan. Of is onschuld niet alleen symbolisch, maar ook werkelijk alleen voorbehouden aan kinderen? Als volwassene lijkt onschuld een even onmisbaar als onbereikbaar ideaal te zijn, we zijn immers volwassen, de kindertijd voorbij. Als kind ervaar je het leven, het wordt niet vooraf gedacht. We wilden geen voorstelling maken over de heimwee naar de kindertijd, maar over het verlangen naar de bezielde ervaring.

  • regie en spel

    Hendrien Adams

  • dans en spel

    Mirjam Bos

  • video en spel

    Quirine Racké

  • styling

    Marjolijn Rosendaal

  • techniek

    Dirk Kuiper

  • zakelijke leiding

    Eric de Ruijter

  • fotografie

    Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin

  • grafische vormgeving

    De Overkant (Tom Bouman & Inge Schaap)

  • scènefotografie

    Sanne Peper

Theater in beeld