Recensies Het vervoegde leven

Recensies Het vervoegde leven

De eerste recensies van Het vervoegde leven zijn binnen: van 2 sterren tot 4 sterren, van intrigerend tot algemeen tot perfect gebalanceerd. Dit is duidelijk een voorstelling die je zelf moet ervaren om er een goed beeld van te vormen. Dus kom kijken en oordeel zelf!  De voorstelling is nog tot en met zaterdag 3 december te zien in Theater Bellevue en iedere middag uitverkocht, maar u kunt zich op de wachtlijst laten plaatsen. Vanaf januari gaat de voorstelling op tournee door het land. Bekijk hier de hele speellijst.

NRC**** "De verwarring van de oudere vrouw geeft Adams indringend gestalte, vooral dankzij snelle wisselingen van leeftijd en stemming. Prachtig is de passage dat ze in elk meisje, in elke jonge vrouw en iedere jonge moeder zichzelf ziet, zoals ze eens was. Ze verlangt ernaar weer te zijn als toen. (...) Adams balanceert perfect op de grens van jeugd en ouderdom."

Het Parool *** "Het vervoegde leven is een intrigerende theatervoorstelling. Slechts kleine theatrale middelen in Het vervoegde leven zijn nodig om het publiek te intrigeren. In de losse scènes blijft de vrouw een voorbijganger zonder gezicht. (...) Met een 'zij' zo algemeen dat we er altijd wel één van de vrouwen die we zelf hebben gekend in kunnen herkennen, omdat hun leven ooit ook zo is vervoegd."

De Volkskrant ** "Zo veel ruimte voor verbeelding als de tekst toelaat (te veel), zo weinig laat het scherm toe (te weinig). In een ideale wereld hadden tekst en beeld elkaar mooi kunnen aanvullen. Deze wereld is niet ideaal."

Theaterkrant *** "Monumentje voor een leven in de schaduw. (...) De tekst is poëtisch en laat door het fragmentarische karakter veel ruimte voor verbeelding. Zo veel ruimte, zo lijkt het, dat de ploeg achter de voorstelling de behoefte kreeg om die ruimte te vullen."